مقالات مقالات .

مقالات

دستگاه بلوک زنی چیست؟

دستگاه بلوک زنی ، دستگاهی است که به وسیله ی آن می توان انواع بلوک سیمانی را ساخت. در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه بلوک زنی در بازار وجود دارند که از نظر قابلیت ها و کاربرد با هم متفاوت هستند. بنابراین اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید اطلاعات کافی در مورد نحوه ی عملکرد و قابلیت های انواع مختلف دستگاه به دست آورید. سپس با توجه به نیاز و بودجه ی خود بهترین انتخاب را داشته باشید. با این کار می توانید در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنید.

 

 


فروش دستگاه بلوک زن

 


فروش دستگاه بلوک زن از طریق شرکت های مختلفی صورت می گیرد. بلوک های سیمانی جزء پر کاربردترین مصالح ساختمانی هستند که در کارگاه های سراسر کشور تولید می شوند. با استفاده از این بلوک ها می توانند دیوارها و سقف های ساختمان ها را بسازند. بلوک های سیمانی در ابعاد و طرح های متنوعی تولید می شوند. در کارگاه های تولید بلوک برای اینکه بتوانند تعداد زیادی از بلوک را در مدت زمان کوتاهی بسازند از دستگاه بلوک زنی استفاده می کنند. این دستگاه علاوه بر سرعت، دقت بالایی در تولید بلوک دارد. در ساختار بلوک زن می توان از انواع قالب استفاده کرد. معمولا در کارگاه ها از بلوک زن های 4 قالبه یا 5 قالبه و یا 6 قالبه استفاده می کنند.

 


 

 


خرید دستگاه بلوک زنی

 


خرید دستگاه بلوک زنی نیاز به دقت زیادی دارد. برای انتخاب و خرید یک بلوک زن مناسب باید به کیفیت اجزای دستگاه توجه کنید. به نوع ورق ها و الکتروموتور، آلیاژ قطعات و سیستم هیدرولیک دقت نمایید. نحوه حرکت فرمان دستگاه بلوک زن، حرکت سمبه، ویبره دستگاه و حرکت رفت و برگشتی ریل و سینی را مورد بررسی قرار دهید. توجه به این نکات باعث می شود تا خرید خوبی را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که خرید از یک مرکز معتبر اهمیت زیادی دارد. ماشین سازی صادقی سال هاست که در زمینه تولید، عرضه و فروش دستگاه بلوک زنی فعالیت می کند. برای خرید دستگاه بلوک زنی می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید.

 

 

 

انواع دستگاه بلوک زن

 


انواع دستگاه بلوک زن شامل دستگاه بلوک زنی دستی (تخم گذار)، دستگاه بلوک زن برقی، دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک و دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک می شوند.

 

 

 

- دستگاه بلوک زنی دستی :

 


این دستگاه برای تولید بلوک های سیمانی از روش سنتی استفاده می کند. شباهت دستگاه به خزندگان باعث شده است تا با نام دستگاه بلوک زن تخم گذار هم شناخته شود. البته به بلوک زن دستی، دستگاه بلوک زن تکی هم می گویند. این دستگاه به صورت 2 قالبه یا 3 قالبه می باشد و برای کار کردن با آن نیازی به برق نیست.

بلوک هایی که این دستگاه تولید می کند، ابعاد دقیقی دارند. می توان این ابعاد را با توجه به سفارش مشتری تغییر داد. دستگاه بلوک زن دستی، ابتدا یک ردیف بلوک تولید می کند و با حرکت به سمت جلو، ردیف بعدی را می سازد. دستگاه بلوک زنی دستی در یک شیفت کاری می تواند 300-200 بلوک را تولید کند.

 

 

 

- دستگاه بلوک زنی برقی :

 


دو مدل تک موتوره و دو موتوره از این دستگاه در بازار وجود دارد. این دستگاه ها از نظر تعداد موتور با هم تفاوت دارند. در بلوک زن برقی برای حرکت دستگاه بلوک زنی و تراکم قالب بلوک از برق 1 فاز یا 3 فاز استفاده می شود. این دستگاه به صورت دستی یا اتوماتیک برای تولید بلوک در کارگاه ها به کار می رود. بلوک زن برقی کاربرد زیادی در تولید بلوک سقفی دارد. این امر باعث شده تا با نام بلوک زن سقفی هم شناخته شود.

بلوک زن برقی تک موتوره در انواع 4 قالبه، 5 قالبه و 6 قالبه وجود دارد. در ساختار این دستگاه از یک الکتروموتور با توان 2 اسب بخار استفاده شده است. به وسیله آن می توان در یک شیفت کاری 8 ساعته حدود 1500-1000 بلوک تولید کرد.

دستگاه بلوک زن برقی دو موتوره در دو نوع تک فاز و سه فاز وجود دارد. در ساختار این دستگاه دو الکتروموتور با توان 2.5 و 2 اسب بخار وجود دارند که اولی مسئول ویبره قالب و دومی برای حرکت دستگاه می باشد. قیمت دستگاه بلوک زن برقی به عواملی مانند ظرفیت دستگاه، تعداد موتور، تعداد قالب و ... بستگی دارد.

 


 

 


- دستگاه بلوک زنی نیمه اتوماتیک :

 


روش کار این دستگاه مشابه دستگاه بلوک زن دستی است اما بلوک هایی که تولید می کند دقیق تر و مرتب تر از بلوک زن دستی هستند. البته عملیات ویبره در بلوک زن نیمه اتوماتیک به صورت برقی است و فرایند پرس به صورت هیدرولیکی انجام می شود. از مزایای دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک می توان به ابعاد دقیق تر بلوک ها، تیراژ بالای تولید و یکنواختی بیشتر در تولید اشاره کرد.

 

 

 

- دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک :

 


فرایند تولید بلوک در این نوع از بلوک زن به صورت ثابت و اتوماتیک می باشد. یعنی نیازی به دخالت کاربر وجود ندارد. وظیفه ی کاربر، نظارت بر نحوه ی اجرای صحیح عملیات بلوک زنی است. بعد از اینکه بلوک ها ساخته شدند، بر روی پالت دستگاه قرار می گیرند و سپس در یک مکان مشخص خشک می شوند. در نهایت بلوک ها را به انبار منتقل می کنند. دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک گزینه ی مناسبی برای افرادی است که به دنبال تولید بلوک با تیراژ بالا هستند. در این دستگاه از فناوری های پیشرفته استفاده شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۹:۱۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)